Nemesis Race Against The Pandemic - Recension

Postad av  torsdag, 22 april 2021

Nemesis: Race Against The Pandemic är ett skjutspel från tredje person.

Vår huvudperson Connor Sergei är en specialagent från en högt klassificerad militär enhet Quantum. Quantum fick information om en skurk ex-militär terroristgrupp som kallas Black Wings. De planerar en biovaruattack genom att sprida ett dödligt virus genom deras narkotikahandelrutter. Viruset som heter KYIOD är mycket smittsamt och dödar offret på 24 timmar. Om viruset sprider sig kommer världen att utsättas för en bioattack, många oskyldiga liv kommer att gå förlorade. Quantum har utplacerat sin högt dekorerade agent Connor Sergei för att stoppa denna attack och fånga och döda Black Wings-ledaren Carlos Romero.

Du spelar spelet som Paul Prospero, en ockult-sinnad detektiv som får ett störande brev från Ethan Carter. Paul inser att pojken är i allvarlig fara och anländer till Ethans hem i Red Creek Valley, där saker visar sig vara ännu värre än han föreställde sig. Ethan har försvunnit i kölvattnet av ett brutalt mord, vilket Paul snabbt uppfattar kanske inte är det enda lokala mordet som är värt att titta på. Inspirerad av den konstiga fiktion (och andra berättelser om makabern) från början av 1900-talet syftar The Vanishing of Ethan Carter till att utveckla uppslukande berättande i spel på ett betydande sätt. Medan den har en privatdetektiv och en hel del mentala utmaningar, är The Vanishing of Ethan Carter inte ett särskilt pusselspel. Vårt fokus är på atmosfär, stämning och den väsentliga mänskligheten hos våra karaktärer.

Tyvärr så vägrar jag spela mer av detta spelet på grund av att ljudet är ett skämt när man dödar fiender så låter alla det samma, skotten låter samma och du kan inte sänka ljudet. - Detta är första gången jag stöt på ett spel som säger att det är färdigt med så många saker som saknas

Spelets idé är ok men det är det ända i spelet som är ok.

Detta spel är en total Skämt har aldrig varit med om ett sånt ospelbart spel. håll dig borta... även om jag fick det gratis, det är totalt skämt. Du kan inte justera grafik, kontroller, ljudvolym eller ens muskänslighet. Du kan inte ens stänga spelet, för det finns INGEN meny. Du måste trycka på ALT + F4 eller döda det från aktivitetshanteraren. Grafik är inte så dåligt, men allt annat är bara ett stort skämt. Ljudeffekter finns inte heller.

Jag har bara inga ord... spel som detta borde inte existera.

En recensionskopia till Steam av titeln tillhandahölls av utgivaren för recensions ändamål